Telefonisch niet goed bereikbaar zijn als bedrijf is een doorn in het oog bij consumenten. De meeste grotere bedrijven hebben tegenwoordig een twitter en facebookpagina waar consumenten contact kunnen opnemen met het bedrijf. Helaas moeten consumenten langer wachten op een reactie dan wanneer consumenten bellen. Dit is een van de redenen dat er dagelijks nog veel wordt gebeld door de consument. Een groot probleem hiervan is dat bedrijven telefonisch nog steeds vaak slecht bereikbaar zijn. De werknemers moeten prioriteiten stellen en laten daarom regelmatig de telefoon over gaan. Een werknemer inhuren alleen voor de klantenservice is vooral voor kleinere bedrijven erg duur en de vraag is of er geen verlies op wordt gemaakt. Bedrijven zelf willen zoveel mogelijk klantcontact via de social media doen, want op die manier kan je meerdere klanten tegelijk helpen en hoef je minder werknemers aan te nemen. Het probleem hiervan is dat niet iedereen op social media zit of zelfs op het internet. Veel mensen vinden het bovendien toch fijner via de telefoon te communiceren dan via een computer. De meest voorname oplossing hiervan is werknemers voor je klantenservice aannemen. Een andere goede oplossing hiervoor is het uitbesteden van je klantenservice, dit bespaart een hoop tijd en geld. Klanten worden op deze manier altijd te woord gestaan en geholpen wanneer hun uitkomt. Een goed werkende telefoonservice verhelpt problemen op een juiste manier en dit is ook weer goede marketing voor het bedrijf. Wanneer een klant besluit naar een inbound callcenter te bellen en vervolgens goed wordt geholpen kan een klacht ombuigen in een positieve ervaring voor de klant. Dat zijn de kleine dingen die klanten onthouden bij het aanbevelen van jouw bedrijf bij potentiele klanten. |
Voor meer info : http://www.antwoordservice-telefoonservice.nl |