Inzetten van display marketing

Heb je het wel eens gehad, dat je op het internet een bepaald product hebt opgezocht en vervolgens op een compleet andere website, daar advertenties voor kreeg? Dit is een vorm van digitaal adverteren die display marketing genoemd wordt. Het laten zien van advertenties voor iets dat je al zocht, heet remarketing. Door deze vorm van het laten zien van producten, is de kans groter dat je uiteindelijk toch terug gaat naar die website of dat product om het aan te schaffen. Ze weten immers bijna 100% zeker dat jij de juiste doelgroep bent.

Display marketing, wat is het eigenlijk?

Maar display marketing is meer dan het laten zien van advertenties die je eigenlijk al kent. Het is eigenlijk simpelweg alle vormen van beeld of video advertenties die je online kan tegenkomen. Vroeger waren dit voornamelijk advertentiebanners, maar tegenwoordig kunnen dat ook animaties of video’s zijn. Deze display advertenties kan je inzetten op grote websites zoals Nu.nl, De Telegraaf of Buienradar, waardoor je een groot publiek kan bereiken. Door te blijven testen en variaties te laten zien, weet je snel wat wel en niet werkt, waardoor je niet onnodig investeert in een vorm van marketing.

Tekst bij het beeld

Wanneer je iemands interesse hebt gewekt met goed beeldmateriaal, is het nog wel van belang dat deze mogelijke klant ook genoeg informatie krijgt dat hij of zij ook echt tot actie overgehaald wordt. Dit kan gedaan worden door copywriting seo in te zetten. Deze vorm van copywriting focust zich op het zorgen dat jouw website goed in de zoekresultaten tevoorschijn komt, maar ook in het schrijven van teksten voor jouw website. Door zich te richten op specifieke zoekwoorden, kunnen de systemen die alle websites scannen, zien dat jouw content nuttig is voor deze persoon die op zoek is naar het product dat ze in een advertentie hebben zien langskomen.

Hoog in de zoekresultaten

Doordat er duizenden websites te vinden zijn op het internet, maakt bijna iedereen gebruik van een zoekmachine om te vinden wat ze zoeken. Dit betekend dan wel dat als jij wilt dat jouw site gekozen wordt, je er alles aan zal moeten doen om hier hoog in de resultaten te komen staan. Google vindt het niet alleen belangrijk dat de pagina die je aanbiedt aan de klanten bepaalde zoekwoorden bevatten, maar ook dat deze pagina vervolgens nuttig genoeg is om te blijven. Hierom werkt het niet om elke tekst zomaar te plaatsen, maar is het van belang dat het ook echt inhoud heeft.

Tags:

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Een SEA bureau, of Search Engine Advertising bureau, is gespecialiseerd in het optimaliseren van je online advertenties zodat deze beter

...

Als je je ooit hebt afgevraagd ‘wat is zoekmachine optimalisatie‘, ben je niet de enige. In de digitale wereld van

...

Als je ooit betrokken bent geweest bij zoekmachine marketing, heb je waarschijnlijk gehoord van keyword density. Dit is de verhouding

...

In een wereld waarin marketing en branding steeds belangrijker worden, is het essentieel om op te vallen. Een effectieve manier

...

Als je het hebt over zoekmachine optimalisatie, is linkbuilding een cruciaal onderdeel van dit proces. Het is simpel genoeg om

...

Zoekmachine optimalisatie is voor veel bedrijven iets waar ze zich mee bezig houden. Maar hoe gaat het daadwerkelijk in zijn

...

Wat is nu het verschil tussen een vast led scherm en een verhuur led scherm? Tussen deze twee type led

...

Als je online goed gevonden wilt worden in Google zijn een aantal dingen enorm belangrijk. Je kunt er zelf voor

...