Index Gids
Image default
Zakelijke dienstverlening

Voordelen van het bijhouden van een urenregistratie

Voordelen van het bijhouden van een urenregistratie

Urenregistratie of ook wel tijdsregistratie, houdt in dat de medewerkers van een bedrijf hun gewerkte uren bijhouden. Niet iedereen staat hier altijd om te springen, maar voor jou als werkgever, maar uiteindelijk ook voor je werknemers heeft het alleen maar voordelen als het wel gebeurt. Iedereen wilt namelijk dat de uren die gewerkt zijn gewoon netjes uitbetaald worden. Ook als tijdsregistratie wellicht voelt als een controle. Maar eigenlijk kan het alleen maar nuttig zijn voor een bedrijf en heeft het een tal van voordelen waarom jij als bedrijf gebruik moet gaan maken van tijdsregistratie.

Interne voordelen

Als je gebruik wilt gaan maken van urenregistratie biedt dat natuurlijke interne voordelen op, maar ook externe voordelen. Een van die interne voordelen is dat het een basis is voor het plannen van toekomstige projecten. In een tijdsregistratiesysteem kan je namelijk meestal vastleggen hoeveel uur je denkt nodig te hebben voor een bepaald project. Jouw medewerkers zullen er uiteindelijk ook voor zorgen om dat bij te houden, zo kan je voor de toekomst weer inschatten hoeveel uren rendabel zijn voor eventuele toekomstige projecten. Wat ook fijn is is dat je de registratie niet alleen per project in kan zien, maar ook ook per taak, want dat houdt sneller de voortgang van verschillende projecten vast. En dat zorgt voor een fijn overzicht en kun je eventueel tijdig bijsturen als dat nodig is.

Externe voordelen

Naast dat dit eigenlijk ook een intern voordeel is, is het ook fijn voor jouw externe factoren. Want met urenregistratie kan je namelijk makkelijker en verantwoordelijker de uren doorgeven aan de klant. Door middel van een urenregistratie weet je namelijk precies hoeveel uren je werknemers hebben gewerkt aan een project en dat is wel zo fijn om de gewerkte uren aan je klant te verantwoorden. Het gebruiken van een tijdsregistratiesysteem moet je daarbij enorm helpen, want zo’n systeem geeft jou een algeheel overzicht en het biedt ook de mogelijkheid om gedetailleerde rapporten uit te draaien. Je kan namelijk per project, maar dus ook per taak inzicht krijgen in de gemaakte uren. Zo kan je dat netjes communiceren met jouw klant of opdrachtgever en zo voorkom je ook eventueel discussies. Alleen maar handig als je van een aantal begrote uren moet afwijken of als een klant of opdrachtgever een nieuw project voor je heeft. Is dit allemaal duidelijk, dan kan je dit ook weer sneller factureren naar de klant toe. Want je hoeft niet meer alle gewerkte uren op te vragen bij al jouw personeel. Zo’n systeem geeft dat namelijk gelijk voor jou neer. Heel handig dus!

 

 

Gerelateerde artikelen

Bij Schr├ęder worden de meest mooie soorten van parkeerplaatsverlichting gebruikt

Deze salarisadministrateur vlak bij Dordrecht ontzorgt u volledig op administratief gebied

Outplacement