De ontwikkeling van een leerling in het basisonderwijs is erg belangrijk. Het is begrijpelijk dat je graag wilt weten hoe een bepaalde leerling in elkaar zit en hoe je deze leerling het beste kunt coachen. Ook in het basisonderwijs zijn genoeg punten waarop je jezelf als leerkracht zou kunnen ontwikkelen. Bij een cursus coaching basisonderwijs worden er verschillende punten belicht waarop je jezelf zou kunnen ontwikkelen als leraar. Een voorbeeld hiervan is een didactisch coachen cursus. Hierbij wordt je aangemoedigd om op een motiverende manier na te denken over de manier van lesgeven en verbeteringen hierin.
Dubbel zoveel voordeel
Met een didactisch coachen cursus leer je niet alleen voor jezelf welke verbeterpunten er zijn in jouw manier van lesgeven, maar leer je ook hoe je de leerlingen kunt coachen. De dingen die je door de feedback geleerd hebt, kun je dan namelijk ook op je leerlingen toepassen. De leerlingen gaan dan bewust nadenken over bepaalde stappen in het leerproces. Je hebt met een cursus coaching basisonderwijs dus dubbel zoveel profijt, want niet alleen jijzelf profiteert ervan, maar het zal ook een stuk toegankelijker zijn voor je leerlingen om de stof te leren.
Ga mee met de veranderingen
Met de tijd veranderen natuurlijk ook bepaalde leermethodes. Zo ook jouw eigen methode die je graag toepast in het onderwijs. Toch is het soms tijd voor verandering en zul je jezelf moeten ontwikkelen. Dit kan lastig zijn en voor stress zorgen. Soms leidt dit zelfs tot een burn out. Dit is natuurlijk niet iets waar je op zit te wachten. Je kunt die beter voor zijn door op tijd na te denken over veranderingen en extra ondersteuning te vragen door een cursus coaching basisonderwijs te volgen. Vaak zijn er altijd punten te ontwikkelen waarvan je niet wist dat dit nodig was.
Groei door
Het is algemeen bekend dat er altijd te ontwikkelen valt en de meeste mensen vinden het ook leuk om hiermee bezig te zijn. Dus heb jij de wens om je nog meer te ontwikkelen dan dat je al deed? Dan kan dat natuurlijk. Haal meer plezier uit je werk en breng deze gedachten ook over aan je leerlingen. |